Jedni je nemohou vystát a druzí si život bez nich nedokážou představit — tušíte správně, řeč je o SUVčkách. V dnešním testu se podíváme, zda je hybridní Honda CR-V pro svou cílovku trefou do černého a jak funguje její hybridní pohon.
Na trhu SUVček není Honda žádným nováčkem. První generace modelu CR-V si získala oblibu především v Americe, kde se začala prodávat v roce 1997. Spolu s Toyotou RAV4 se staly symbolem moderních SUV, která nabídla něco sofistikovanějšího než charakterem hrubé americké off-roady (Jeep Cherokee nebo Ford Bronco).

Když elektrifikace dává smysl
Elektrifikace je dnes všudypřítomná. Tomuto trendu se nevyhla ani Honda, nicméně ho uchopili po svém. Vznikl skvělý hybridní pohon s označením e:HEV, o kterém jste si mohli podrobně přečíst v článku o hybridní Hondě Jazz Crosstar. V dnešním článku tedy už jen stručně — jde o kombinaci malé baterie (ta se dobíjí rekuperací a spalovacím motorem v roli generátoru elektřiny), dvou elektromotorů a jednoho spalovacího motoru. Žádné kabely, ani nutnost dobíjení, auto si vše řídí samo a nutno dodat, že na jedničku.
V nižších rychlostech, ve městě a při rozjezdech a couvání jezdí vůz čistě na elektriku. Když potřebuje dobít baterii (nestačil zrekuperovat dostatečné množství energie), spustí spalovací motor, který běží po dobu nutnou k vyrovnání odběru energie. Ve vyšších rychlostech se pak spalovací motor umí připojit i na kola a pohánět vůz s drobnou pomocí elektromotorů. Ve voze chybí klasická převodovka a hybridní řešení v podání Hondy využívá jeden stálý redukční převod. V praxi můžete jezdit v rozmezí 4,5 až 7 litrů benzínu na sto kilometrů. Palec nahoru!
Jízdní dynamika
Díky hybridnímu pohonu se auto rozjíždí za pomocí elektřiny naprosto plynule a bez škubání. Osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami s vysokým profilem společně s měkčím podvozkem pak skvěle tlumí nerovnosti. Rázy od děr a jiných nerovností se do interiéru prakticky nedostanou.
K dispozici jsou tři jízdní režimy — Normal, Eco a Sport. Normal se hodí pro naprosto většinu cest, Eco režim na můj vkus až moc tlumil reakce plynového pedálu a byla znát tíha auta. V režimu Sport pak plynový pedál zbystří a na sešlápnutí auto vyráží vpřed o poznání lépe než v ostatních režimech. Navzdory přízvisku Sport Line ale čistokrevného sportovce nečekejte, pořád jde o velké auto, které má spíše komfortně laděný podvozek a pokud ho budete v zatáčkách tlačit do kouta, naznačí vám, že to není jeho parketa.
Jezdí za pár
Honda CR-V je gentleman, který vás přivítá, naloží všechna vaše zavazdla a odveze vás přesně tam, kam potřebujete. Kolik si za to řekne? To záleží na vaší noze, ale během týdenního testu jsem najel lehce přes 900 kilometrů (cca 650 kilometrů po dálnici, 250 kilometrů po okreskách a zbytek ve městě) a celková spotřeba se zastavila na hodnotě 6,1 litru na 100 kilometrů.

Počítadlo B, které jsem nuloval před jízdou na okreskách pak ukázalo hodnotu 5,5 litru na 100 kilometrů. Ve městě se hlásí o slovo elektřina a můžete se podívat klidně na hodnotu kolem 4,5 litru na 100 kilometrů.
Black is the new black?
Specifické edice různých modelů dnes najdete několik u každé značky, obzvlášť oblíbené jsou pak „limitky“ odlišující se barvou nebo výbavou. Honda tak u CR-Včka sáhla tak trochu po obojím. Provedení Sport Line oživuje současnou nabídku a zároveň reaguje na konkureční limitované edice. Sport Line můžete mít ještě v Pearl white bílé.
Sedačky vás hned po usednutí potěší komfortem a výtečným zpracováním. Verze Sport Line má dále černou stropnici a černé detaily napříc celým interiérem včetně černé dřevěné linky podél palubní desky. Interiér je zpracovaný opravdu kvalitně, dveře dosedají tlumeně bez větších rázů a pro všechny je zde dost místa.
Důstojné stáří infotainmentu?
Zatím jsem Hondu CR-V jenom chválil, ale pomalu se dostávám k jejímu slabšímu místu. Stáří infotainmentu je tady už poměrně znát a krom nepřehlednosti je potřeba občas počítat i s pomalejší odezvou. Obzvlášť v porovnání s novým infotainmentem, který dostala například Honda Jazz (ten je mimochodem skvělý) je rozdíl propastný.
Částečné řešení? Díky podpoře Android Auto a Apple Carplay stačí připojit telefon a máte zbrusu nový infotainment s dostatečnou rychlostí a funkčností. Vzhledem k cenovce ale absence lepšího řešení infotainmentu zamrzí.
Bezpečnost a asistenční systémy
Co se týče bezpečnosti, najdete v Hondě poměrně širokou paletu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. Design platformy nabídne konstrukci karoserie nové generace Honda ACE (Advanced Compatibility Engineering), která slibuje rovnoměrnější rozložení energie při nárazu.
Ve voze dále najdete sadu asistentů Honda Sensing. Ta obsahuje mimo jiné varování před čelní srážkou, lane assist, rozpoznávání dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu, asistenta vyparkování a adaptivní tempomat.
Praktičnost
Možná si řeknete, že zamýšlet se nad praktičností u velkého SUVčka nedává smysl. Některá SUV působí jako obři zvenčí, ale uvnitř vás překvapí nedostatkem místa. Honda CR-V naštěstí mezi taková nepatří a nabídne dostatek úložných prostor i místa pro posádku. Hybridní verze ztrácí pár litrů na tu klasickou a nabídne objem 497 litrů. Po sklopení sedaček pak můžete (třeba cestou z obchodního domu Ikea) využít až 1690 litrů. Velmi potěší i fakt, že sedačky po sklopení tvoří rovnou plochu.
Je pro vás Honda CR-V ten správný match?
Hledáte pohodové rodinné auto, které nabídne bezpečnost na jedničku (jak aktivní, tak pasivní) a dobře fungující hybridní pohon se čtyřkolkou? Myslím, že vaše hledání je u konce. Honda CR-V je stálicí na trhu SUV a její recept — skvěle fungující celek s hybridním pohonem, prostorným interiérem a kvalitním zpracování to vše lehce pod milion korun — je stále v kurzu.
<3