Přeskočit na obsah

První dojmy: Volvo XC40 Recharge oficiálně v České republice

Tento týden Volvo oficiálně představilo svůj první, zcela elektrický model, XC40 Recharge, pro český trh. Po dlouhém čekání se tak k řadě oblíbených plug-in hybridních a mild hybridních modelů konečně přidá i elektromobil se vším, co zakázníci na Volvu tolik milují. Nebudu vás dále napínat, pojďte se na novinku podívat a zjistit vše důležité.

Krásné designové linie si elektrická varianta od svého spalovacího bratříčka samozřejmě nechala. Najdete tu pouze pár drobností, funkčních i estetických, které elektrickou variantu odlišují.

Výkonné motory a dojezd až 418 kilometrů

Designově vůz vychází z oblíbené spalovací XC40ky, v exteriéru došlo pouze k drobným změnám, a tak poměrně snadno elektrickou verzi poznáte. Největší změna se v tomto případě odehrála pod kapotou a v podlaze vozu. Volvo XC40 Recharge přijíždí se dvěma motory, na výběr je varianta Recharge FWD a Recharge Twin AWD. Jak písmena napovídají, v případě Recharge FWD pohání motor přední nápravu. V případě motoru Recharge Twin AWD se jedná o čtyřkolku, auto má dva synchronní elektromotory, jeden vpředu a jeden vzadu.

MotorMaximální výkonZrychlení 0 až 100 km/hMaximální točivý momentKapacita baterieDojezd dle WLTP
Recharge FWD170 kW/230 koní7,4 vteřiny330 Nm67 kWh využitelná400 km
Recharge Twin AWD300 kW/408 koní4,9 vteřiny660 Nm75 kWh využitelná až 418 km
Výkonové parametry nabízených variant

Během testovacích jízd jsem měl možnost vyuzkoušet si verzi Recharge Twin AWD a 408 koní vás na plné sešlápnutí plynu velmi ostře zarazí do sedačky. XC40 ale není žádný závoďák, celý podvozek je laděný na měkkou, pohodovou jízdu krajinou. V případě potřeby ale nouze o výkon nebude ani ve slabší verzi, která bude, myslím, pro celkový charakter vozu vhodnější volbou. Velkým plusem je tažná kapacita až 1800 kilogramů v případě silnějšího motoru a až 1500 kilogramů v případě slabšího provedení Recharge FWD.

Androidí infotainment

Během krátké první jízdy jsem se sice nestihl s infotainmentem seznámit do hloubky, ale již teď lze říct, že jeho funkčnost bude perfektní. Infotainment ve Volvu XC40 běží totiž kompletně na speciálně upraveném systému Android pro automotive od společnosti Google. Ten potěší intuitivním ovládáním, aplikacím přímo na míru použití v automobilu a provázáním displeje infotainmentu s digitálním kokpitem řidičem.

Volvo XC40 Recharge nabídne zcela nový infotainment založený na systému Android

Co nejmenší uhlíková stopa

Volvo ale vždycky bylo o bezpečnosti. Bezpečnost podle Volva už dnes ale neznamená jenom ochranu cestujících ve vozech Volvo, ale také aktivní přístup k výzvě, kterou je klimatická změna, jak Volvo v jednom z nových videí naznačuje. Climate change is the ultimate safety test. Právě proto se ve Volvu rozhodli, že pokud elektromobil, musí být zelený od prvního článku dodavatelského řetězce až po dodání zákazníkovi a tiché první kilometry.

Volvo představilo spoustu opatření, kterými chce právě výše zmíněného docílit. Transparentnost celého dodavatelského řetězce, eticky vyrobené akumulátory, bezuhlíková ocel ve spolupráci se společnosti SSAB a mnoho dalších drobností pro opravdu zelený elektromobil s co nejmenší uhlíkovou stopou v celém jeho životním cyklu.

Příjemná cenovka a drobné shrnutí

Plně elektrické Volvo XC40 Recharge přijíždí s velmi bohatou výbavou a dostatečným výkonem už v základu a zatím to vypadá, že dělá vše na výbornou. Na hlubší hodnocení se podíváme v týdenním testu, ale elektrická XC40 Recharge má našlápnuto velmi dobře. Základní varianta s pohonem předních kol startuje na ceně 1 184 000 Kč a druhý konec nabídky s veškerou výbavou a pohonem všech kol se zastaví na 1,5 milionu Kč. Na SUV spadající do prémiového segmentu, se vším co Volvo nabídne nejen v oblasti bezpečnosti, je cenovka velmi příjemná.

Galerie

Štítky:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.